2014 Cold start Hki-Kuo
@dimatsvetkov 11.09.2014
#coldstarthk Jussin tarakan kiinnitys petti Jaalan töyssyissä. Onneksi rautakauppias odotti meitä.
@dimatsvetkov
@dimatsvetkov 11.09.2014
#coldstarthk Vuohijärvellä bongattiin Siwa. Luutavasti päivän vika kauppa. Hyödynnetään. Fiilis on mahtis ja vauhti.
@dimatsvetkov
@dimatsvetkov 11.09.2014
#coldstarthk nyt minunkin tarakka lopahti pahasti. Katotaan onnistuuko korjaus. Pari voimasanaa.
@dimatsvetkov
@dimatsvetkov 11.09.2014
#coldstarthk jees… Katotaan…
@dimatsvetkov
@dimatsvetkov 11.09.2014
#coldstarthk Voikoskella ollaan. Pimiä on. Ei jatketa enää, vaan Anna hakee meidät. Oltais “ihmisten” aikoihin paikalla.
@dimatsvetkov
@dimatsvetkov 11.09.2014
#coldstarthk kaikki ok. Nyt saunaan.
@dimatsvetkov
@dimatsvetkov 12.09.2014
#coldstarthk puuh, nyt sänkyyn asti päästiin. Kirjoitan huomenna sit pienen tarinan päivästä. Öitä 🙂
@dimatsvetkov
Ennen Voikoskea
Nastolasta lähdettiin kaikenlaisen säätämisen jälkeen noin yhdeltä. Kummempia ei alkumatkalla sattunu. Yllätykset alkoivat kun lähestyttiin Jaalaa.
Kuntien kevyeen liikenteen väylät ovat useimmiten reissaajien murheen aiheita, niissä kun on jatkuvasti korotuksia ja jyrkiä loivennuksia aina risteysten kohdalla. Ja yhdessä niissä Jussin tarakan kiinnitys ruuvit pettivät. Muutenkin se kiinnitys ei ollut insinöörin tekemä. Kun ruuveihin vaikuttaa leikkaava voima. Joten, tadaa. Mitä tehdään? Googlattiin rauakauppaa Jaalasta ja kun kello näytti sulkemisaikaa, soitti Jussi kauppiaalle. Joka ei ollut kaupassa, mutta onneksemme hän soitti myyjilleensä etteivät kiirehtisi sulkemista. Kiitos! Löysimme kaupan ja jonkinlaiset pultien tapaiset väliaikaiseksi ratkaisuksi. Minulla oli mukana teräksinen kiristyspanta, joka osoittautui vallan tehokkaaksi välineeksi. Matka jatkui.
Jännittävin hetki oli oikotie metsätien kautta. Kuoppasia alamäkiä, joissa mun laukut lensivät kiinnityksiltään irti. Jälleenmyyntiarvo tipahti nollaan. Ei siinä mitään. Mutta Hillosensaaren kohdalla tasaisella asfalttitiellä yhtäkkiiä kuului kraks ja pyörä rupes jarruttamaan itsekseen. Mun tarakan putki halkes. Nyt ei ruuvien vaihto auta. Onneksi minulla oli vielä yksi kiristyspanta ja sain koko tarakan painon asettumaan siihen. Toistaiseksi viritys toiminut hyvin. Ja näin ajettiin Voikoskelle asti. Oli pilkkopimeä joten päätettiin keskeyttää ja tilata hinauksen perille.
Tulos: Villähde-Voikoski/Mäntyharju 90km, 4h 25min (9h 45min), 20km/h
Syy ongelmaan olivat kiristysliinat tarakan ja pyörän takahaarukan välissä estämässä laukkujen osumista pyörään. Samallahan ne lisänneet kuormaa tarakkaan laukkujen lisäksi.
Mäntyharjulla on tarkoitus rakentaa kulmaraudoista viritys joka pitäisi laukut erillään ilman ylimääräistä kuormaa.
@dimatsvetkov 12.09.2014
#coldstarthk reittimuutos. Ajetaan Mikkelin kautta. Nyt lähdetään Mäntyharjulta. Tulee lyhyt päivä. 45km.
@dimatsvetkov
@dimatsvetkov 12.09.2014
#coldstarthk Ristiinassa möhlittiin kahvilat optimistisesti. Eikä Löydön kartano tarjoa kahveja pikkupoeukalle. Mikkeli kai seuraavaksi.
@dimatsvetkov